Poważne rozmyślania o niepoważnym świecie

Temat: KURS TEORETYCZNY CPL(A)
Ośrodek Szkolenia Aeroklubu Orląt FTO/TRTO uprzejmie informuje, iż
4.02.2006 rozpoczynamy teoretyczny kurs do licencji pilota samolotowego
zawodowego CPL(A). Program zatwierdzony jest przez Urząd Lotnictwa
Cywilnego.

Niniejszy kurs prowadzony będzie metodą weekendową. Obejmuje 200h wykładów
i zajęć, zgodnych z wymaganiami JAR-FCL. Prowadzącymi zajęcia będą
"renomowani" w Polsce wykładowcy. Odpłatność wynosi 1500zł.

 Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie conajmniej licencji pilota
samolotowego turystycznego PPL(A). Tym samym informujemy, iż możliwe jest w
naszym Ośrodku odbycie także szkolenia praktycznego do licencji CPL(A) wg.
programu zgodnego z JAR-FCL.

Wszystkich chętnych prosimy o jak najszybsze zgłaszanie się. Informacje i
zapisy pod następującymi numerami telefonów:

(081) 883-76-90 (w godz. 9-14)
0601-223-018 (w godz. 9-14)
http://www.aeroklub.deblin.pl

Pozdrawiam

Rafal


Źródło: topranking.pl/980/kurs,teoretyczny,cpl,a.php


Temat: szkolenie na Pilota Turystycznego JAR FCL - ceny
szkolenie na Pilota Turystycznego JAR FCL - ceny
witam,
czy orientujecie się jakie są ceny szkolenia, egzaminu i wydania uprawnien
pilota turystycznego na zasadach JAR FCL?
Znalazlem jedna firme, ale cena jest 23.000, a ja slyszalem ze koszt takiego
kursu oscyluje wokół 13-15 tysięcy.
I jeśli istnieją na rynku ceny niższe niż 23.000 to do jakich firm warto się
zgłosić? Tak + - 200 km od Wrocławia, ale im mniej tym lepiej:)
pozdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,31039145,31039145,szkolenie_na_Pilota_Turystycznego_JAR_FCL_ceny.html


Temat: Praca dla pilotow!
Praca dla pilotow!
Air Baltic poszukuje kandydatów na pilotow samolotów Fokker 50. Kurs zaczyna
sie w pazdzierniku. Minimalne wymagania to
dla drugich pilotów:
ICAO (from EU/JAA country) or JAR FCL Commercial Pilot licence, with
completed:
i) ATPL theory and CAA exams,
ii) Multi Crew Cooperation course

dla kapitanów:

ICAO (from EU/JAA country) or JAR FCL Airline Transport Pilot licence
Valid Multi Engine Rating
Valid Instrument Rating
Class 1 aviation medical certificate
plus angielski na poziomie zaawansowanym.
Proszą ta informacje potraktować jako pilną.
CV on line:
www.airbaltic.com/public/27500.html?vacance_id=28611
Jezeli spelniacie minimum i jestescie powaznie zainteresowani to kwalifikacje
zaczynaja sie juz w najblizszym miesiacu.
Pozdrawiam i polecam AirBaltic
Oplacaja szkolenie w sas academy (trzeba podpisać bonda na trzy lata), pensja
dla drugiego pilota powyżej 2000 euro na reke, super atmosfera, baza w
Wilnie, dużo latania, mozliwosc awansu na lewy stolek po osiagnieciu minimum
1500h multicrew.
Moj email
TCZ@airbaltic.com
Pozdrawiam
Tomek


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,47388793,47388793,Praca_dla_pilotow_.html


Temat: Praca dla pilotow!
Sorki troche zle sprecyzowalem wymagania, sa one nastepujace:

ICAO (from EU/JAA country) or JAR FCL Commercial Pilot licence, with completed:
i) ATPL theory and CAA exams,
ii) Multi Crew Cooperation course
Or
ICAO (from EU/JAA country) or JAR FCL Airline Transport Pilot licence
Valid Multi Engine Rating
Valid Instrument Rating
Class 1 aviation medical certificate
Additional requirements

EU citizenship
High sense of responsibility and commitment to safety
Fluent English

Pozdrawiam
Tomek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,47388793,47388793,Praca_dla_pilotow_.html


Temat: jar-fcl
jar-fcl
Wlasnie skonczylem drugi dzien kursu na PPL-A. Mam za soba pierwsze
3 "samodzielne" ladowania - oczywiscie z instruktorem po prawej stronie.
Latanie jest jednak genialne :) Chociaz dzisiaj bylem bardziej spiety niz za
pierwszym razem - prawdopodobnie przez wiatr (wialo do 20 kt - czy to duzo??).

Kurs jest na Katanach DV-20. Ciagle jestem pod wrazeniem :) Chociaz caly czas
obawiam sie czy 45 godzin w powietrzu wystarczy, zeby moc opanowac maszyne.

Czy jest tutaj ktos z ukonczonym PPL-A albo w trakcie robienia papierow?

Pozdro,
A
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,19637315,19637315,jar_fcl.html


Temat: Kariera Pilota Samolotów pasażerskich w Polsce.
Witam
Niewątpliwie Politechnika Rzeszowska pomaga, jednakże nie jest
koniecznościa do otrzymania pracy jako pilot komercyjny. Aerokluby,
prywatne szkoly- jest tego juz coraz wiecej. Można wyjechać do USA,
tam zrobić uprawnienia i wrócić.
Co do szkoly LOTu- w tym momencie zapewnia on przeszkolenie na typ.
Szkoly w sensie uczymy od licencji PPL do ATPL nie ma.
Co do uznania licencji z kraju non-JAA to odpowiedz jest zawarta w
JAR-FCL, dodatek 1 do JAR-FCL 1.015. Zdajesz 5 egzaminów z puli 14
na ATPL i otrzymujesz validację. Wymaga się też znajomości
jangielskiego zgodnie z JAR-FCL 1.200.
A co do pracy pilota w Polsce-zapotrzebowanie jest. Min. wymagania
to 200 h nalotu, CPL, IR, ME, MCC.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,73952096,73952096,Kariera_Pilota_Samolotow_pasazerskich_w_Polsce_.html


Temat: Jak wygląda kariera pilota w Polsce?
Odpowiadając w skrócie- ULC, czyli Urząd Lotnictwa Cywilnego-
odpowiedzialny ze czuwanie nad szerko pojętą branżą lotniczą w
Polsce ( przepisy, egzaminowanie, etc.)
Żeby móc zacząc latać zarobkowo w linii tkaiej jak np. Wizz
niezbędne jest uzyskanie CPL(A) wraz z tzw. "zamrozonym" ATPL, czyli
egzaminem teoretycznym. Egzamin teoretyczny obejmuje min. prawo
lotnicze, systemy samolotu, wywazanie, osiągi, czynnik ludzki,
meteorologie,nawigację... pelna liste mozesz znalezc w JAR-FCL 1
rodzial J (przepisy lotnicze dot. licencjonowania personelu
lotniczego).
Nie musisz ukonczyc studiów kierunkowych- w Polsce jedyna uczelnia
ksztalcaca pilotow cywilnych jest Politechnika Rzeszowska.
Mysle, że w tym momencienie wybiegaj myslami w przyszlosc i skup sie
na pierwszych krokach, czyli aeroklub, kurs na PPL...
pzdr.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,69086129,69086129,Jak_wyglada_kariera_pilota_w_Polsce_.html


Temat: Jak wygląda kariera pilota w Polsce?
Żeby zacząc latac linowo potrzebujesz CPL, IR, ME, MCC i
ATPL "frozen". Razem wyniosłoby to około 180tyś złotych.
Uzyskanie ATPL wymaga 1500h nalotu.
Jeżeli chodzi o wszytkie przepisy regulujace otrzymywanie licencji,
wymagania etc. proponuje zajrzeć do JAR-FCL 1.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,69086129,69086129,Jak_wyglada_kariera_pilota_w_Polsce_.html


Temat: licencja pilota
> A jak to jest z duzymi trurbopropami? Tez sa type-rated? I czy pilot B737 moze
> usiasc za sterami ATRa
Usiąść można wszędzie - trzeba się tylko w fotel zmieścić :-P
A tak poważnie i w skrócie - w/g JAR FCL lic. liniowa - taka do dużych samolotów
- uprawnia do latania praktycznie każdym małym samolotem ORAZ tzw. dużym - o ile
UPRAWNIENIE na ten typ wymienione jest w licencji. Warunkiem jest WAŻNOŚĆ KTP
(kotroli tech. pilotażu) wpisywana przez instruktora do licencji. I tak
uprawnienia do latania np. Zlinem czy Cessną nie wpisuje się - to grupa SEP(A) -
s-ty jednosilnik. lądowe, ale już np. AN-2 tak - jest to TR - type rating -
uprawnienie na typ AN-2. Takie KTP do TR ważne jest na rok.
Ale to dopiero początek - aby latać w linii oprócz KTP wymagany jest tzw
Proficiency Check w/g przepisów JAR OPS - czyli przepisów operatora st. pow.
czyli linii lotniczej i jest ważne 6 miesięcy.
I teraz najważniejsze - zgodnie z polityką i zaleceniami władz lotniczych -
linie lotnicze najczęściej robią prof. check TYLKO na jeden typ samolotu.
Wyjątkiem są samoloty o podobnych kokpitach i procedurach, np. A330/340,
B757/767, ATR42/72. Po prostu trening na symulatorze tez kosztuje!
Reasumując - teoretycznie można latać na wszystkim, pod warunkiem ważności
uprawnień, praktycznie zaś w jednej linii lata się na jedym typie.
Chyba, że ktoś robi na dwa fronty w różnych firmach, albo ma własnego np. ATRa ;-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,27830342,27830342,licencja_pilota.html


Temat: Kontroler ruchu lotniczego
Gość portalu: kitka napisał(a):

> Witam, Chciałam zapytac czy jest na forum ktoś kto się orientuje jak
> przebiega egzamin na kontrolera i potem sam kurs? Czego spodziewac się na
> egzaminie z angielskiego i potem testach psychologicznych?

tu było:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=531&w=7759982&a=7777914
> Jaki aspekt
> zdrowotny może wyeliminowac kandydata? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź:)

Badania są prowadzone zgodnie z wytycznymi JAR FCL, kasa III. Tekst angielski
jest tu:

www.jaa.nl/publications/jars/606984.pdf
Pozdrawiam
M..M

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,61887376,61887376,Kontroler_ruchu_lotniczego.html


Temat: Dlaczego szybowiec spadł na ogródki działkowe
Ech....
lisa2 napisał:

> A ja znam przyczynę, jest ona prozaiczna - wiek instruktora - 72 lata - Proste?
<ciach>

Warto dzielić się wiedzą, a nie ignorancją i domysłami.

Zgodnie z obowiązującym prawem w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego funkcjonuje Sekcja Lotniczo-Lekarska, którą kieruje Naczelny Lekarz Lotnictwa Cywilnego. Obecnie w Polsce istnieją cztery Centra Medycyny Lotniczej oraz grupa Uprawnionych Lekarzy Orzeczników, zaś prawnie przyjęto w całości przepisy medyczne JAR FCL-3 jako obowiązujące w stosunku do kandydatów na pilotów i pilotów Klasy 1 (licencja CPL i ATPL) oraz Klasy 2 (licencja PPL lub szybowcowa). Stan zdrowia kontrolerów ruchu lotniczego, dyspozytorów lotniczych, pilotów motolotni, skoczków spadochronowych amatorów ocenia się zgodnie z przepisami aneksu Nr 1 ICAO (Klasa 3).

Badania okresowe w poszczególnych klasach zdrowia wykonuje się:
- w klasie 1: do 39 roku życia co 12 miesięcy, 40 i więcej lat – co 6 miesięcy
- w klasie 2 i 3: do 29 roku życia co 5 lat, 30-49 lat – co 2 lata, 50 i więcej lat – co 12 miesięcy.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,752,99573040,99573040,Dlaczego_szybowiec_spadl_na_ogrodki_dzialkowe.html


Temat: JAk dostać się do 6BDSZ
Cześć
Mam pytanko -czy ktoś z was wie jak dostać się na służbę do 6 Brygady
desantowo szturmowej (z Krakowa) na służbę
z poboru do wojska (czynną)?
Napiszę tu nieco o sobie aby trochę więcej informacji zawżeć:
Mam 19 lat , nie choruję , na komisji WKL dostałem A, ucze się w  liceum (w
maju mam maturę)
za miesiąc będę robił kurs spadochronowy i trochę poskaczę -myśle tak z
10skoków, mam pozatym III klasę pilota
szybowcowego, badania na IIklasę lotniczą wg. wymogów Europejskich (JAR-FCL
class II), znam dobrze angielski i przedmioty
ścisłe takie jak matma, fiza, umiem przebiec 1000m w 3:20s, podciągnąć się
na drążku 10 razy, pływać, znam trochę KRAV_MAGĘ i Jeetkunedo i czasem bawię
sie w survival(mam już w tym troszkę dośw.,wiem np.
jak się urządzić w zimę w lesie i przeżyć bez namiotu, jak zdobyć
porzywienie,  i takie tam rózne głupoty ale przydatne).
W 1 minutę zrobie ok. 40 pompek i około 60 skrętoskłonów. Czy może jak bym
wystąpił w czymś podobnym do selkcji żołnierza
polskiego i zajął bym coś w granicach 10-15miejsca to jakoś miałbym szanse?
Potrafię przebiec bez duzego zmęczenia dystans 5-5,5km.
Chcę zostać komandosem  i służyć(pracować) w przyszłości w Brygadzie
desantowo szturmowej, może weźmiecie  mnie za wariata ale
myślę że dostałem powołanie....tak jak ksiądz.....lub nauczyciel

Interesują mnie szczególnie takie info jak wymagania stawiane wobec
kandydata do takiej jednostki.
Proszę was drodzy grupowicze o szczere wypowiedzi,  dziękuję.

-piotrek (TOPGUN)

ps. najlepiej abym nic waznego nie przgapił ślijcie mi na maila:
topgun@o2.pl

ps2. jeżeli ktoś wie coś o selekcji w tym roku to o tez proszę o kontakt
pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1586/jak,dostac,sie,do,6bdsz.php